Инфа про ссальник трамблера
с VWTS:
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq04#4.2.8
4.4.3 Замена сальника трамблера на двигателях KR,PL,9A
Как известно, штатный сальник имеет размерность 12,5х19х5 и найти (купить) его отдельно от нового трамблера невозможно.
Мне удалось найти сальник с размерами 12х19х5 и смею заверить, что он будет работать не хуже штатного. Этот сальник не требует никакой доработки для установки. Номер по каталогу Honda 91206-KV3-003, заказать его реально. (Я это сделал у Володи MVR - 3,15$ на заказ). Еще есть такой же сальник у Yamaha, ямаховский номер тоже есть: Y-93109-12012.
partietz
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?&act=ST&f=15&t=34704
Honda 91206-KV3-003
Yamaha Y-93109-12012
зеленое резиновое колечко 42х4.5
The seal size is 12x19x5. The factory size is 11.5x19x5, but good luck in finding that size. Make sure you get the Viton, not the cheap one. Anyways, here is the procedure...
First, make sure you have paper towels, or a sturdy shop rag handy. When you take off the distributor, oil will pour out of the hole, so be ready for it. Try to mark the point where the distributor meets up with the cylinder head, this will make it easier to set the timing when you are done.
Next, you will need a vise, or something else to hold the shaft steady in. DO NOT CLAMP THE SHAFT IN A VISE, it will immediately be ruined. You will probably need someone to hold the shaft while you work with it. Remove the spring clip from end of the shaft. Use a small punch to drive the pin out of the shaft. After this, you can remove the shaft from the body of the distributor.
Then, very carefully, pry the sheet metal cover off of the seal. Be careful not to bend the sheet metal cover, as you will need this when you put everything back together. Carefully pry the seal out. Now you are ready to put it back together.
Grease up the new seal, and use a socket to press it into place. If your distributor shaft has any burrs on it, use some fine steel wool to smooth it down.
Next, press the sheet metal back into place. Then, grease up the shaft, and slide it back through the body. Now It"s time to press the shaft back into place. This might take some doing, but be patient with it.
The shaft has a DxDxD size to it. The factory one is a weird half size, which is hard to find, I went with one a half size smaller, and haven"t had any problems in 20000 miles. Make sure you buy the Viton seal, not the cheap one.
имеется инфа о подгоне вазовского ссальника:
про ссальник трамблера с VWTS
1. Сальник трамблера. Трамблер разборный, вот только родной сальник взять негде
. Мастерят из подручных материалов. Подходит от 21083, только внеший диаметр нужно подгонять на наждаке, и если получится найти то лучше красный сальник. Размер сальника 19х12. Обтачить и посадить на герметик. Эту операцию, также далает в Дубне PAN.
По последним данным сальник можно заказать в запчастях Honda или Yamaha. Номер по каталогу Honda 91206-KV3-003 (на заказ - 3,15$). Штатный сальник имеет размерность 12,5х19х5 а сальник Honda размеры 12х19х5 и он будет работать не хуже штатного. Этот сальник не требует никакой доработки для установки. Ямаховский номер тоже есть: Y-93109-12012.
я производил замену ссальника трамблера в 2009году и купил его
http://www.valkar.ru/
подобрав по размерам